Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)

Genel Bilgiler

Başbakanlığın 16.07.2008 gün ve 2816 sayılı 'Elektronik Belge Standartları' Genelgesi gereği 01.12.2013 tarihinden itibaren Üniversitemizde kullanılmakta olan "Elektronik Belge Yönetim Sistemi" ile; e-Devlet ve Üniversite kapsamında, gerekli yazılım sistemi kurularak; Belgelerin kayıp ve tahrifatının önlenerek güvenliğinin sağlanması, izlenebilmesi, geçirdiği evrelerin elektronik ortamda takip edilebilmesi, yetki dâhilinde sorgulanabilmesi ve paylaşımı, arama ve işleme sürelerinin azaltılarak verimliliğin arttırılması sağlanırken, merkez ve çevre birimler ile elektronik belge sistemi kullanmakta olan kurumlar arasında geleneksel posta pulunun elektronik ortamda eşdeğeri olan Kayıtlı Elektronik E-Posta (KEP) Sisteminin de kurulması ile yasal ve teknik açıdan güvenli elektronik ortamda kolay ve kesintisiz belge akışı sağlanarak belge oluşturma ve iletme giderlerinden tasarruf sağlanmaktadır.

Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Daire Başkanlığı'nın 44755 sayılı yazıları gereği; "Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Yer Alan EBYS Uygulamalarına İlişkin Değişiklikler ve Düzenlemeler" kapsamında; 01.01.2021 tarihinde yeni sürümüne geçilip gerekli alt yapısı oluşturulan Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ile üretilen evrakların güvenliği için e-devlet kapısı üzerinden onaylanmasının sağlanmaktadır.

15.1.2004 Tarih, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu Hükümleri gereği 2015 yılında geçilen elektronik ortamlarda imza yerine kullanılabilen şifreli yasal kimlik doğrulama sistemi olan E-imza uygulaması gereği; Elektronik - İmza için gerekli Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) ilk başvurusunu üniversite personeli adınaTÜBİTAK KAMUSM (Kamu Sertifikasyon Merkezi) ne yapmak, KAMUSM ye başvuru ile başlayıp NES’nın ilgili personele iletilmesine kadar geçen süreci yönetmek, kayıp, çalıntı, iptal, yenileme durumlarında ilgili üniversite personeline destek olmak, Elektronik-İmza işleyişi hakkında Üniversite personelini bilgilendirmektir.

Ayrıca, iş süreçleri bazında analizler yapılarak gerekli görülen iş ve süreç optimizasyonlarının gerçekleştirilmesi, doğru bir yedekleme politikası ile kurumsal belgelerin sağlıklı ve güvenli bir ortamda saklanması temel hedeflerdir.

Yukarıda verilen tanımlarının yanı sıra Üniversitemiz personelin kurumsal e-postalarını tanımlamak ve talep edilmesi durumunda şifre bilgilerini güncellemek görev kapsamındadır.

E-imza


E-İMZA TALEBİ İÇİN GEREKLİ AŞAMALAR


    E-imza talebiniz için aşağıda yer alan adımların sırasıyla yapılması gerekir.


    1. Başvuru talebinizi; Yeni (ilk talep) veya Yenileme (e-imzası mevcut olup kullanıp süresi dolanlar) olduğunu belirtmek kaydıyla bilgilerinizin yer aldığı “E-İMZA TALEP TABLOSU” na doldurup Kurumsal e-postanızdan (@kocaeli.edu.tr) emel.anil@kocaeli.edu.tr e-posta adresine iletmeniz gerekmektedir.

    2. Kocaeli Üniversitesi E-imza Kurum Yetkilisi olan Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezi (KamuSM) ’ne talebinizi içeren ve Yeni ya da Yenileme şekline göre farklılık gösteren resmi başvuru yapılır.

    3. Başvurunun Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından kabul edilmesinin akabinde KamuSM tarafından @kocaeli.edu.tr uzantılı e-posta adresinize basvuru@kamusm.gov.tr adresinde “NES Başvuru Erişim Parolasını içeren bir e-posta gelir.

    4. İlgili mesajda yer alan başvuru parolasını kopyalayıp alta yer alan linki tıklayınız.

    5. Ulaşılan adreste ki adımları tamamlayarak Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) için oluşturunuz.

    6. NES’inizin onaylama şekli e-imzanın durumuna göre farklılık göstermektedir:

        6.1 YENİ (İlk kez e-imza talep ediliyorsa) başvuru şekli “ISLAK İMZA” seçilmek zorundadır.

             6.1.1 Oluşturulan Nitelikli Elektronik Sertifika-NES (PDF) yatay olarak dökümünü alınız.

             6.1.2 Sağ alt köşede yer alan imza kısmını mavi kalem ile imzalayınız.

             6.1.3 NES’i KamuSM’ye ulaştırılmak üzere:

                  6.3.1. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na teslim ediniz.

                     6.3.1.1 Daire Başkanlığı ilgili haftanın sonunda posta yoluyla ya da elden NES’leri KamuSM’ye ulaştırır.

                  6.3.2 Talep sahibi, Sertifika üzerinde yer alan adrese postalayarak oluşturduğu NES’in KamuSM’ye ulaşmasını sağlayabilir.

        6.2 YENİLEME (e-imzası mevcut olup kullanıp süresi dolanlar) başvuru şeklinde

             6.2.1 Mevcut E-imzanın süresi dolmamışsa başvuru esnasında e-imza bilgisayara takılmak kaydıyla “e-imza” ile başvuru yapıp, NES’in anında KamuSM’ye ulaşmasını sağlanabilir.

             6.2.2 Ya da “E-onay” ile başvuru gerçekleştirilir. Link için tıklayınız

             6.2.3 https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing  Adresinde yer aldığı şekilde “Başvuru Sorgulama” adımı ile veya KamuSM çağrı merkezi (444 5 576 numaralı telefonundan) aranarak başvurunun KamuSM tarafından kabul görüp görmediğinin teyit ettirilmesi önerilir.


    7. Başvurunun KamuSM tarafından kabul görmesinin akabinde Kurum, NES üretimini gerçekleştirip, Nitelikli Elektronik Sertifika oluşturulma esnasında belirtiğiniz adrese kurye ile gönderecektir.

    8. E-imzanızın bilgisayarınız üzerinde çalışabilmesi için gerekli yazılımların yüklü olması gerekir. http://bilgiislem.kocaeli.edu.tr/321.php#suruculer   adresindeki adımları gerçekleştirerek gerekli yüklemeyi sağlayabileceğiniz gibi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Donanım Biriminden destek alabilirsiniz.

    9. E-imzanızı bilgisayarınıza takarak KamuSM üzerinden e-imza şifrenizi (PIN Kodu) almanız gerekir. Bu işlem için http://bilgiislem.kocaeli.edu.tr/321.php#eimza  adresinde yer alan adımları takip etmeniz gerekir.

    10. Eğer EBYS haricindeki portallarda e-imza kullanımınız söz konusu ise yapmanız gereken tanımlamalar için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Donanım Birimi’nden destek almanız önerilir.

    11. E-imzanız kullanıma hazırdır.


E-İmza Talep Formu


  1. Form İçin Tıklayınız



E-İmza Güncellemesi


  1. Dosya İçin Tıklayınız



E-İMZA İŞLEMİ ESNASINDA KARŞILAŞILAN HATALAR VE SEBEPLERİ


    1.İmzala butonun bastıktan sonra işlem yapılıyor mesajı verildiğinde sürekli dönüyor ve PIN kodu girme ekranı gelmiyor ise;

    İmzala butonuna basıldığı yani evrakın bulunduğu sayfada yer alan Java uyarılarına izin verilmemiştir. (Explorer alt kısmına “izin ver” şeklinde gelen mesaj Firefox’da üst kısımda soru şeklinde olabilir)


    2. İmzalama işlemi başlatılıp PIN kodu girildiğinde “Sertifika Doğrulama Problemi. Sertifika Zinciri Sorunlu. Sertifika İptal Kontrolü Yapılamadı.” Mesajı alınıyorsa;

    İnternet bağlantınız yoktur ya da aktif olduğunu sandığınız internetin kullanım süresi bitmiştir. Tekrar internete bağlanmanız gerekmektedir.


    3. Evrak imzalama işlemi esnasında sağ üst köşede “Görev Detayları” başlığı altında Envision logosu gelmiyor ise;

    İmzalama butonuna basmadan; e-imza kullanımı için bilgisayarınıza yüklenmesi gereken sürücüler eksik ya da Java için izin isteyen mesaj vardır. Java için mesaj yok ise ihtiyaç duyulan sürücülerin bilgisayara yüklenebilmesi için Bilgi işlem daire Başkanlığı Donanım Biriminde destek alabilirsiniz.


    4. Evrak imzalama esnasında PIN Kodu alanı gelmesine rağmen imzacı ismini göremiyor ise;

    E-imzanızın içinde yer alan Nitelikli Elektronik Sertifikanızın (NES) son kullanma tarihi geçmiştir. Elinizde KamuSM’den gelmiş yeni NES’i var ise kart okuyucunuza takıp PIN kodu alarak evrakınızı imzalayabilirsiniz. Geçerli bir NES’e sahip değilseniz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı EBYS Birimi ile irtibata geçip yenileme işlemlerinin başlatılmasını sağlayınız.


    5. Yenilemesi yapılan NES’in KamuSM tarafından şahsınıza ulaştırılması durumunda;

    Mevcut E-imza’nın kullanım süresi bitene kadar kullanılması gerekmektedir. Süre bitiminde kart okuyucu içine takılan yeni NES için www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan online işlemlerden yeni PIN kodu alınması gerekir.


    6. Evrak imzalamak için butona basıldığında “Sertifika Bulunamadı” mesajı alındı ise;

    - E-imzanız bilgisayara takılı olmayabilir.

    - E-imzanız takılı olmasına rağmen yukarıdaki mesaj alınıyorsa Nitelikli Sertifika (NES) kart okuyucuya doğru takılmamış olabilir. (Doğru takılış şekli : NES üzerindeki logo üste olacak, kart girişi sol tarafta NES kartta kesik kulak yukarıda chip altta olacak şekilde takılmalı)

    - Sürücüler doğru yüklenmemiş olabilir. Sürücülerin doğru yüklenmesi konusunda Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Donanım Biriminden destek alınabilir.



BAŞVURU DURUM SORGULAMA


    1. http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/adresini tarayıcınıza yazıp Enter tuşuna basınız.


    2. Açılan ekranda “Online İşlemler” menüsüne tıklayınız.



    3. E-Devlet kapısına gidebilmek için sizin için uygun olan yöntemi seçiniz.



    4. E-Devlet Kimlik Doğrulama Sistemi için istenen bilgileri giriniz.



    5. Gerekli adımları yerine getirip “Onayla” tuşuna basınız.



    6. Açılan ekrandan “NES İşlemlerini” seçiniz.



    7. NES İŞLEMLERİ Başlığı altında yer alan başlıklar, E-imzanız konusunda yapabileceğiniz işlemleri kapsamaktadır.



    8. Açılan Menüden “Başvuru Durum Sorgulama” kutucuğunu tıklayınız.



    9.



    10. Aşağıda yer alan ekranda şahsınıza ait başvurunuzu içeren bilgiler yer alacaktır.




SERTİFİKA LİSTELEME


    1. http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/adresini tarayıcınıza yazıp Enter tuşuna basınız.


    2. Açılan ekranda “Online İşlemler” menüsüne tıklayınız.



    3. E-Devlet kapısına gidebilmek için sizin için uygun olan yöntemi seçiniz.



    4. E-Devlet Kimlik Doğrulama Sistemi için istenen bilgileri giriniz.



    5. Gerekli adımları yerine getirip “Onayla” tuşuna basınız.



    6. Açılan ekrandan “NES İşlemlerini” seçiniz.



    7. NES İŞLEMLERİ Başlığı altında yer alan başlıklar, E-imzanız konusunda yapabileceğiniz işlemleri kapsamaktadır.



    8. Açılan Menüden “Sertifika Listeleme” kutucuğunu tıklayınız.



    9.



    10. Aşağıda yer alan ekranda şahsınıza ait başvurunuzu içeren bilgiler yer alacaktır.




ASKIDAN İNDİRME


    1. http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/adresini tarayıcınıza yazıp Enter tuşuna basınız.


    2. Açılan ekranda “Online İşlemler” menüsüne tıklayınız.



    3. E-Devlet kapısına gidebilmek için sizin için uygun olan yöntemi seçiniz.



    4. E-Devlet Kimlik Doğrulama Sistemi için istenen bilgileri giriniz.



    5. Gerekli adımları yerine getirip “Onayla” tuşuna basınız.



    6. Açılan ekrandan “NES İşlemlerini” seçiniz.



    7. NES İŞLEMLERİ Başlığı altında yer alan başlıklar, E-imzanız konusunda yapabileceğiniz işlemleri kapsamaktadır.



    8. Açılan Menüden “Başvuru Durum Sorgulama” kutucuğunu tıklayınız.



    9.



    10. Ekranda yer aldığı gibi Sertifikanızı askıdan indirmek için “Kullanıma Aç” butonunu tıklayınız.



    11. Aşağıda yer alan ekranda şahsınıza ait başvurunuzu içeren bilgiler yer alacaktır.




PIN OLUŞTURMA /KİLİT ÇÖZME


    1. http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/adresini tarayıcınıza yazıp Enter tuşuna basınız.


    2. Açılan ekranda “Online İşlemler” menüsüne tıklayınız.



    3. E-Devlet kapısına gidebilmek için sizin için uygun olan yöntemi seçiniz.



    4. E-Devlet Kimlik Doğrulama Sistemi için istenen bilgileri giriniz.



    5. Gerekli adımları yerine getirip “Onayla” tuşuna basınız.



    6. Açılan ekrandan “NES İşlemlerini” seçiniz.



    7. NES İŞLEMLERİ Başlığı altında yer alan başlıklar, E-imzanız konusunda yapabileceğiniz işlemleri kapsamaktadır.



    8. Açılan Menüden “PIN Oluşturma/Kilit Çözme” kutucuğunu tıklayınız.



    9.



    10. Açılan ekrandaki işlemleri oluşturabilmeniz için Bilgisayarınızda E-imza uygulamasının yüklü olması gerekir. Söz konusu yazılım yüklü ise işlemlerinize 15. adımdan devam edebilirsiniz. Yüklü değil ise yüklü işlemlerini yapabilmek için aşağıdaki adımları takip ediniz.



    11. Akıllı Kartınızın kilidini çözmek ve yeni bir PIN Kodu üretmek için aşağıdaki adımları takip ediniz.



    12. Java Versiyonu ile ilgili aşağıdaki gibi uyarı almanız durumunda


    a) ya yüklemeyi “Update” seçiniz yada “Later” diyerek işleminize davam ediniz.



    b) Ya da ilk fırsatta Java güncellemesi yapmak kaydıyla işleminize devam edebilmek için “Later” seçiniz.



    13. Yazılımın bilgisayarınıza inmesini bekleyiniz.



    14. KamuSM e-imza uygulamasının çalışabilmesi için “Run” seçeneğine tıklayınız.



    15. KamuSM e-imza uygulamasının ürettiği “Doğrulama Kodu”nu giriniz.



    16. Kart seçimi “AKIS Kart” olmak kaydıyla aşağıdaki adımları gerçekleştirerek işlemi tamamlayabilirsiniz.




SERTİFİKAMI İPTAL ET


    1. http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/adresini tarayıcınıza yazıp Enter tuşuna basınız.


    2. Açılan ekranda “Online İşlemler” menüsüne tıklayınız.



    3. E-Devlet kapısına gidebilmek için sizin için uygun olan yöntemi seçiniz.



    4. E-Devlet Kimlik Doğrulama Sistemi için istenen bilgileri giriniz.



    5. Gerekli adımları yerine getirip “Onayla” tuşuna basınız.



    6. Açılan ekrandan “NES İşlemlerini” seçiniz.



    7. NES İŞLEMLERİ Başlığı altında yer alan başlıklar, E-imzanız konusunda yapabileceğiniz işlemleri kapsamaktadır.



    8. Açılan Menüden “Sertifikamı İptal Et” kutucuğunu tıklayınız.



    9. İptal etmek istediğiniz Sertifikanıza ait linki tıklayanız.



    10. Seçtiğiniz sertifikanızı tekrar kullanılamayacak şekilde iptal edebilirsiniz.




E-ONAY İŞLEMLERİ


    1. http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/adresini tarayıcınıza yazıp Enter tuşuna basınız.


    2. Açılan ekranda “Online İşlemler” menüsüne tıklayınız.



    3. E-Devlet kapısına gidebilmek için sizin için uygun olan yöntemi seçiniz.



    4. E-Devlet Kimlik Doğrulama Sistemi için istenen bilgileri giriniz.



    5. Gerekli adımları yerine getirip “Onayla” tuşuna basınız.



    6. Açılan ekrandan “NES İşlemlerini” seçiniz.



    7. NES İŞLEMLERİ Başlığı altında yer alan başlıklar, E-imzanız konusunda yapabileceğiniz işlemleri kapsamaktadır.



    8. Açılan Menüden “E-Onay İşlemleri” kutucuğunu tıklayınız.



    9. E-Onay işlemlerini başlatmak için tıklayınız.



    10.Açılan ekranda NES başvurularında, imzalı başvuru formu göndermeye gerek kalmaması için “Bundan sonraki e-imza başvurularımda E-Onaylı başvuruyu kullanmak için onay veriyorum” ifadesini aktif etmek için “Devam” tuşuna basınız.



    11. Verilen onay doğrultusunda işlemlerin başladığı imzalama aşamasında aşağıda açılan ekranın kapatılmaması gerekmemektedir.

    İşlemin devamında doğrulama koduna ihtiyaç duyulmaktadır.

    Doğrulama kodunu oluşturabilmeniz için Bilgisayarınızda E-imza uygulamasının yüklü olması gerekir. Söz konusu yazılım yüklü ise işlemlerinize 16. adımdan devam edebilirsiniz. Yüklü değil ise yüklü işlemlerini yapabilmek için aşağıdaki adımları takip ediniz.



    12. E-Onay işlemleri için ihtiyaç duyulan Doğrulama kodu üretmek için aşağıdaki adımları takip ediniz.




    13. Java Versiyonu ile ilgili aşağıdaki gibi uyarı almanız durumunda

    a) ya yüklemeyi “Update” seçiniz yada “Later” diyerek işleminize davam ediniz.



    b) Ya da ilk fırsatta Java güncellemesi yapmak kaydıyla işleminize devam edebilmek için “Later” seçiniz.



    14. Yazılımın bilgisayarınıza inmesini bekleyiniz.



    15. KamuSM e-imza uygulamasının çalışabilmesi için “Run” seçeneğine tıklayınız.



    16. KamuSM e-imza uygulamasının ürettiği “Doğrulama Kodu”nu giriniz.



    17. Açılan ekrandaki bilgi girişi ile E-Onaylı başvuru onayı verilmiş olur.




KART OKUYUCU BAŞVURU ADIMLARI

Mini Kart Okuyucu (MİKO) başvuru işlemleri için aşağıdaki adımları izlemeniz gerekmektedir.


    1. http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/adresini tarayıcınıza yazıp Enter tuşuna basınız.


    2. Karşınıza gelen ekran üzerinde “Online İşlemler” menüsünü seçiniz.



    3. Kart Okuyucu Talebi için açılan ekranda oturum açmadan direk “Kart Okuyucu Başvuru” sekmesini tıklayınız.



    4. Üniversitemiz tarafından bedeli ödenen Kart Okuyucu haricindeki talepler için Kart Okuyucu Bedeli yatırılmalıdır. Bunun için karşınıza gelen ekrandan sorgulama yapmanız gerekmektedir..



    5. Aşağıdaki ekrandan ödeme yapmanız gerekmektedir.



    6. “Kart Okuyucu Müşteri Başvurusu” bilgilerini doldurmanız gerekmektedir.



Kep - Kayıtlı Elektronik Posta

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP)


    Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Projesi, posta hizmetlerinde mevcut teknoloji düzeyini ileri götüren bir proje olup resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına imkân sağlayan bir sistemdir.

    KEP, günümüzdeki geleneksel posta pulunun elektronik ortamda eşdeğeridir. Tarih, saat, dijital tanımlama logosu, içerik doğrulama ve kriptolama özelliklerinin yanı sıra en önemli yapısı değiştirilemez olmasıdır. KEP projesi kapsamında kullanılan zaman damgası, gönderilerin elektronik olarak orijinalliğinin bozulmadığı ve dokümanın değiştirilmediğinin hukuki kanıtıdır

    KEP Sistemine Kamu Kurum ve Kuruluşları ile tüzel ve özel tüm kişiler üye olabilmektedir. Her üye bir başka üyeye Kayıtlı Elektronik Posta İletisi gönderebilir ve alabilir.


Üniversitemizin KEP Adresi : kocaeliuniversitesi@hs01.kep.tr



KEP Ana İşlem Yetkilisi: Bilgi İşlem Daire Başkanı

KEP İşlem Yetkilileri : Genel Evrak Şube Müdürlüğü



Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)’nde Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Kullanımı


  1. EBYS üzerinden kurum dışına evrak gönderilmek istendiğinde aşağıda görüldüğü gibi menü üzerinden “Evrak Ekle”->”Kurum Dışı Giden” seçilmelidir.



  2. Evrak gönderilmek istenen kurumun varsa KEP Adresi aşağıda gösterilen alana gelecektir.


    Kurum Dışı Giden Evrak olarak Ankara Üniversitesi Rektörlüğü örneklenmiştir:


    Evrakın Gittiği Yer : Kamu Kuruluşu


    Evrak Kurum/Birim Kodu : 67241463




  3. Seçtiğiniz Kamu Kuruluşuna ait bir KEP Adresi var ise;



  4. Seçtiğiniz Kamu Kuruluşuna ait bir KEP Adresi yok ise;


    Evrak imzalandıktan sonra; evrakınızın çıktısını alıp posta yoluyla gönderilecek şekilde hazırlarken aynı zamanda aşağıdaki adreste anlatıldığı şekilde zarflama işlemi yapılmalıdır.

    http://bilgiislem.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Zarf-ve-Posta-Gonderileri-Egitim-Dokumani.pdf



Neden PTT KEP?


EBYS Yararlı Bilgiler


Yasal Dayanaklar


Sürücüler | Yardımcı Araçlar

PDF Okuyucular

Aşağıdaki PDF okuyucularından birini seçebilirsiniz.

PDF Okuyucu (Adobe)
PDF Okuyucu (Açık Kaynak)
PDF Okuyucu (Foxit Reader)

Evrak Tarayıcılar İçin

Aşağıdaki Canon-P215 Sürücüsünü indirerek sıkıştırılmış dosyayı açınız ve aşağıdaki adımları takip ediniz.

Canon-P215 Sürücüsü (.rar | ≈ 58 MB)
  • İlk olarak Cihazınızın arka kısmında bulunan düğme "OFF" konumunda olmalı ve hep bu durumda kalmalı.
  • Daha sonra "Driver" klasöründen "Setup.exe" yi çalıştırıp kurulumu tamamlayınız.
  • Son olarak "DynamicWebTWAINPlugIn.exe" yi çalıştırıp kurulumu yapınız
  • Belge Tarayıcı cihazları olanların internet tarayıcısı olarak Internet Explorer veya Firefox kullanması gerekmektedir.

Kurulum, Uyarılar ve Güncelleme

Java Kurulum Aşamaları


  1. Eğer bilgisayarınızda JAVA kurulu değilse EBYS içinde(evrak oluşturma, e-imza ile evrak imzalama, vb. ) karşınıza http://www.oracle.com/technetwork/java/index.html adresine sahip aşağıdaki ekran gelip JAVA yazılımını kurmanızı isteyecektir.
  2. Öncelikle aşağıda verildiği gibi (2.1, 2.2) Denetim Masası’ndan Sisteme girerek İşletim Sisteminizin kaç bit(32/64) olduğunu tespit ediniz.
  3. http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jre8-downloads-2133155.html bağlantısına tıklayarak aşağıdaki sayfaya ulaşınız.
  4. İşletim Sisteminiz 32 Bit ise Madde 3 te verilen ekran üzerinde aşağıda gösterildiği gibi “Accept Licence Agreement” seçeneğini tıklayarak kabul ediniz ve ise jre-8u60-windows-i586.exe tıklayarak indirin.
  5. İşletim Sisteminiz 64 Bit ise ise Madde 3 te verilen ekran üzerinde aşağıda gösterildiği gibi “Accept Licence Agreement” seçeneğini tıklayarak kabul ediniz ve ise jre-8u60-windows-i586.exe ile jre-8u60-windows-x64 tıklayarak indirin.
  6. Yukarıda da belirtildiği gibi 32 Bit işletim sistemi için 32 Bit JAVA’yı, 64 Bit İşletim Sistemi için 32 Bit ve 64 Bit JAVA’ yı kurma işlemini başlatıp aşağıdaki adımları takip ediniz.






EBYS de karşınıza çıkan Java uyarıları


  1. EBYS içinde evrak oluşturma, e-imza ile evrak imzalama, vb. işlemleri gerçekleştiremediğiniz için JAVA KURULUMUNU yaptıysanız aşağıdaki adımları tamamladığınızdan emin olunuz.
  2. Evrak Ekle-> Kurum İçi Giden sayfasında;
  3. Evrakın E-imza ile imzalanması aşamasında;


  4. Karşınıza gelen ekranda “Continue” butonuna basarak işleminizi tamamlayınız.

Java Güncellemesi


  1. Taraycınıza bağlı olarak EBYS’de aşağıdaki ekranlardan biri ile karşılaşıyorsanız Java sürümünüz eski demektir.

  2. Java’nızı güncellemek için aşağıdaki adımları takip ediniz.
  3. Bilgisayarınızın “Denetim Masası” na girip aşağıdaki adımlarda resimlendiği gibi “Görüntüleme Ölçütünü” “küçük simgeler” seçtikten sonra Java düğmesine tıklayınız.

  4. Resimde görüldüğü gibi “Java Control Panel” inde “Update” sekmesine geçiniz.
  5. Update Sekmesinde “Update Now” düğmesini tıklayınız.
  6. Karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere açılacaktır. “Update” düğmesini tıklayınız.
  7. Sistem tarafında aşağıdaki aşamalar gerçekleştirilir.
  8. Güncelleme tamamlanmıştır. “Close” düğmesine tıklayarak pencereyi kapatınız.

Adobe Flash Player Kurulumu


  1. Eğer bilgisayarınızda ADOBE FLASH PLAYER kurulu değilse https://get.adobe.com/tr/flashplayer/ bağlantısına tıklayınız.
  2. Tarayıcınıza (Safari, Opera, vb.) göre farklılık gösterebilecek kurulum aşamaları aşağıda Mozilla Firefox ve Internet Explorer örneklenmiştir.
  3. Tarayıcınız Mozilla Firefox ise aşağıdaki adımları gerçekleştiriniz;






  4. Tarayıcınız Internet Explorer ise aşağıdaki adımları gerçekleştiriniz;





Demo Settings
Header Colors
Navigation Colors
Footer Colors